Integruota rinkodaros komunikacija

Vis daugiau įmonių, įgyvendindamos savo veiklą, pereina prie Integruotų marketingo komunikacijų (IMK) koncepcijos. Šios koncepcijos esmė - apjungti ir integruoti visus marketingo veiksmus ir taip siekti geresnių rezultatų. Tai užtikrina didesnį įmonių skyrių bendradarbiavimą (bendras Komunikacijos vadovas, bendras biudžetas, atsakomybė) ir kryptingumo suvokimą bei bendrų tikslų siekimą.

IMK koncepcija naudoja marketingo komunikacijas, siekiant bendrų marketingo tikslų. Panaudojant IMK sinergiją, pasiekiamas didesnis efektas, kuris neįmanomas atskirų komunikacijų dėka. Tai lemia geresnį marketingo veiklos rezultatą mažesnėmis sąnaudomis.

Tradiciškai IMK skirstomi į 4 komunikacijas:

  • Reklamą;
  • Ryšius su visuomene (RSV);
  • Tiesioginį marketingą;
  • Pardavimų skatinimą.

Be abejo, šiandien kalbėdami apie komunikacijas kaip apie atskirą kanalą, galėtume išskirti telekomunikacijas ir internetą. Iš vienos pusės, internetas galėtų būti penktąja IMC komunikacija, iš kitos - jis apjungia visas keturias tradicines marketingo komunikacijas bei žymiai išplečia jų galimybes.

Internetas - strategiškai svarbus sprendimas

Internete vartotojai ieško, susipažįsta, renkasi, įsigyja... Visas pardavimo procesas nuo vartotojo noro atsiradimo iki transakcijos gali įvykti internete. Todėl komunikacijos su (potencialiu) vartotoju turi būti numatytos kiekviename pirkimo proceso etape. Tam naudojama labai daug įvairių internetinio marketingo kanalų: bet kurios el. marketingo kampanijos ar programos, nuo optimizavimo paieškos sistemoms (SEO), mokėjimu internetu, partnerinių programų, reklamos el. paštu, reklaminių juostų iki naujausių žiniatinklio technologijomis paremtų konferencijų internetu, interneto dienoraščių, RSS naujienų, garso bei vaizdo transliavimo ir interneto televizijos. Šios priemonės skirtos ne tik operatyviesiems tikslams (kaip pardavimų didinimas) įgyvendinti, bet yra ir strategiškai svarbūs žingsniai link naujos rinkos, palankaus įvaizdžio internete ar klientų lojalumo.

„Nemažai įmonių įvertina interneto pranašumus, teikiamas galimybes ir perkelia prekybą į virtualią erdvę", - teigia „Synergy Effect" įmonės vadovas Tomas Vilmanas. „Vieni - perkelia visa prekybą į „naująją erdvę", tai ypač aktualu paslaugų tiekėjams, kuriems svarbu, kad įvyktų užsakymas, o jo atlikimas atliekamas kliento teritorijoje. Kiti - išnaudoja elektroninę komerciją kaip alternatyvią galimybę, taip didindami savo klientūrą bei pardavimų apimtis".

Kompleksinius interaktyvaus marketingo sprendimus teikiančios įmonės „Synergy Effect" vadovas pabrėžia integruotų komunikacijų naudą: „Mes klientams teikiame kompleksinę paslaugą, todėl vadovaujamės integruotų komunikacijų koncepcija, leidžiančia pagal bendrus tikslus pasiūlyti įvairių metodų derinį, atitinkantį kliento biudžetą ir siekiamus rezultatus".

Ir mažiems, ir dideliems

Renkantis partnerį, įgyvendinantį įmonės interneto strategiją itin svarbu įvertinti kompanijos galimybes. „Synergy Effect" ekspertai tikina, kad didžiosios kompanijos itin vertina galimybę visas paslaugas gauti iš vienų rankų ir užsitikrinti kryptingą marketingo komunikacijos kampanijos įgyvendinimą. Tuo tarpu smulkesnės įmonės, ribojamos biudžeto, turi galimybę pasirinkti „prieinamus" IMK kanalus ir taip nuosekliai įgyvendinti savo strategiją didžiausiu įmanomu efektyvumu.

El. rinkodara nesiriboja geografiniais rėmais

Įgyvendinant rinkodaros kampaniją internete kartais sudėtinga pasirinkti tinkamas priemones iš gausos galimų. Todėl rinktis reikėtų ne pagal tradicinį skirstymą: reklama, RSV, tiesioginis marketingas ir pardavimų skatinimas, tačiau remiantis tikslais. Juolab, interneto priemonės yra tokios integralios, kad neretai sunku jas klasifikuoti. Reklamos kampanijos išnaudoja skatinimo galimybes (akcijas, nuolaidas, lojalumo programas), kurios savaime neapsieina be RSV priemonių internete (tinklaraščiai, el. laiškai, informavimo kampanijos), kurių įgyvendinimas gali remtis ir tiesioginio marketingo (tiesioginiai el. laiškai, apmokėjimai internetu) priemonėmis.

„Synergy Effect" vadovas pataria nesirinkti priemonių, o rinktis tikslus - priemones parinks profesionalai. „Juk savo srities ekspertai geriau išmano savo darbą. Jie gali pasiūlyti pigesnių būdų laukiamam rezultatui pasiekti arba užtikrinti didesnį efektyvumą kitų el. marketingo įrankių dėka". Ypač naudingas yra kelių priemonių taikymas, padedantis mažinti kampanijos nesėkmės riziką, didinti jos efektyvumą ir didesnį paplitimą tarp interneto bendruomenės narių.

IMC koncepcija ypatingai vertinama ekspertų. Tomas Vilmanas tikina, kad integralus priemonių naudojimas didina efektyvumą bei leidžia siekti geresnių pozicijų vartotojų pasąmonėje rinkos persiskirstymo laikotarpiu. Be to, kreipiantis į „visų paslaugų iš vienų rankų" bendroves, įmonės mažina kaštus vadybos, personalo, rinkodaros ir pardavimų biudžeto sąskaita.


Informuojame, kad šiame tinklapyje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.Sužinoti daugiauSUTINKU